Akassia Swiss Resort (ex Calimera) reviews

8,4
Fantastisch
26 reviews
91% beveelt ons aan

Toelichting reviews

Fantastisch
58%
Goed
32%
Gemiddeld
0%
Matig
2%
Slecht
8%
6,9
Locatie
7,8
Hygiëne
9,1
Kindvriendelijk
8,5
Faciliteiten
8,3
Decoratie
8,8
Personeel
8,2
Eten en drinken
7,3
Slaapcomfort
8,1
Prijs/Kwaliteit

Beoordelingen (26)

Sorteer
0 - 10 van 26 reviews
Anoniem
Laatst bijgewerkt: 3 maart 2026
Geverifieerd
8,0

Heerlijk!

Mooi hotel met grote familiekamers. Veel variatie in het eten.

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 22 februari 2026
Geverifieerd
10

Week Egypte Akassia Resort

Prijsvrij heeft alles top geregeld. Ook het resort Akassia Swiss was fantastisch

Christa Doevendans
Laatst bijgewerkt: 18 augustus 2025
Geverifieerd
10

Akassia Swiss resort

Mooi resort. Eten is in het buffet restaurant nog lekkerder dan in het a a la card restaurant. Veel zwembaden en glijbanen. Er is een apotheek op het resort aanwezig, mocht je iets nodig hebben. Prachtig huisrif! Echt de moeite waard om te gaan ontdekken Boek je excursies via het resort. Wij hebben quad gereden en hadden geen transfertijd. Je stapt voor het resort al op. Echt heel leuk en ook de snorkeltrip is maar met maximaal 20 personen op de boot. Boot is mooi en het eten aan bord was goed. Professionele begeleiding. We hebben genoten. Ik zag recensies over dat niet alles mooi afgewerkt is. En dat klopt. De standaarden in Egypte zijn anders als die in Nederland. Maar als je daar doorheen kijkt en je richt op het personeel dat er alles aan doet om het je naar de zin te maken en je richt op het heerlijke eten en de prima kamers, dan heb je in dit hotel gewoon een hele leuke tijd. Ps de familie suites aan het olympische bad zijn echt top. Grote kamer met 2 gedeelten en een balkon. Top!

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 6 mei 2025
Geverifieerd
2,0

Geen 5 sterren waardig

Veel achterstallig onderhoud, kamers gedateerd en worden niet goed schoongemaakt. Bedden zeer hard, wordt opgelost door een topper wat het bed niet veel zachter maakt. Zwembaden en waterpark zeer veel achterstallig onderhoud. Zwembad folie hangt los in diverse zwembaden. Ook hing er een lamp los in het zwembad wat ons niet heel veilig lijkt. Lazy river en golfslagbad werken maar 2x 30 min per dag. Persooneel rond zwembad hangt meer dan dat ze werken. Eten zeer eentonig en totaal niet sfeervol

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 29 december 2024
10

Mooi compromis inzake prijs/kwaliteit

Positief: - ruime keuze bij avond buffet met verschillende vers klaargemaakte maaltijden - mooie ligging aan het strand - diverse kindgerichte activiteiten - tof aquapark ter beschikking - verwarmd zwembad (zeker nodig in kerstverlof) - ruime kamers - heel goede duik uitstap met professionele begeleiding en materiaal Minder positief: - niks in omgeving van hotel behalve woestijn. Port Ghalib of Marsa Alam is al vlug 45 min rijden. - bediening na 21u in het restaurant is er niet. Na 21u moet je zelf je drank aan de bar halen. Op Kerstavond vind ik dit niet kunnen.

Anna
Laatst bijgewerkt: 30 november 2024
Geverifieerd
10

Een tweede thuis maar dan warmer

Het is een vrij groot hotel maar toch voelt het heel warm en persoonlijk aan door de vriendelijkheid en gastvrijheid van het personeel. Ze doen er alles dan om je er ‘thuis’ te voelen. Er is voor iedereen wel wat te doen. Het huisrif is prachtig, er is een eigen duikschool en een aquapark. Maar ook veel plek om lustig te genieten van o.a. de zee, spa of net wat te sporten. Als de zee onrustig is kan je in een basin alsnog snorkelen of met een gratis busje naar een rustige baai 20 minuten verder. Ik ging zelf elke dag ontbijten en lunchen met uitzicht over zee, de buffetten zijn uitgebreid, van lokale gerechten tot zelfs sushi. Ook zijn er drie a la carte restaurants met een eigen thema. In verband met mijn rolstoel hebben we een aangepaste kamer en een vaste goed bereikbare plek op het strand gekregen. We zijn al aan het bedenken wanneer we weer terug kunnen gaan. Thanks Mr Hosni, Mr Abbas, Mr Wael for all you and your exceptional service staff did for us. Thanks Ibrahim for the real nice bracelets you made for me.

Eline
Laatst bijgewerkt: 20 juni 2024
Geverifieerd
10

Het was geweldig.

We hadden een geweldige tijd. Zorgeloos, schoon, goed eten, zeer vriendelijk personeel. Mooie omgeving en een aanrader om hier te blijven als je wilt duiken of snorkeltochten wilt doen. De winkels zijn goed, mooi, vriendelijk personeel en gemakkelijk te kopen spullen, cadeautjes.

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 11 mei 2024
Geverifieerd
10

Goed resort

Eten was super. Ook al was het groot met veel mensen was het gezellig druk. Aardig personeel veel activiteiten. Bedden waren wel aan de harde kant

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 11 mei 2024
Geverifieerd
10

Genoten

Vriendelijk personeel, goed eten en heerlijk weer.

Foto's van klanten

safari