Leuk voor kinderen, maar absoluut geen 5* waard!
“ Kiani Beach Resort wordt omschreven als een 5*-hotel en krijgt over het algemeen goede recensies, maar eerlijk gezegd begrijpen wij niet goed waarom. Wij hebben al heel wat 4*-hotels gedaan die op vlak van service, hygiëne en eten duidelijk beter waren. We kregen in dit hotel, vooral aan het KBR2 zwembad, vooral camping vibes. Voor ons is dit eerder een matig 4*-hotel. Positieve punten: Het hotel heeft meerdere restaurants, wat fijn is omdat je wat kan afwisselen en kiezen wat je het meest aanspreekt. De superior familiekamer was prima in orde. Weinig op aan te merken. Onze airco was de eerste dag stuk, maar we kregen meteen een ventilator en het probleem werd de dag erna opgelost. Dat vonden we goede service. Fijn is ook dat er op de dag van aankomst een fles wijn, water en fruit stond. Het water werd ook iedere dag aangevuld. Het enige minpunt was dat we wakker werden gehouden door onze luid snurkende buurman. Zeer vervelend omdat het duidelijk te horen was. Dus ofwel had onze buurman een serieus snurk probleem, ofwel is de akoestiek in de kamers toch niet wat het moet zijn. Mijn ouders hadden eerst een aangepaste invalidekamer gekregen met douchegordijn, terwijl ze een gewone superior room geboekt hadden. Pas na enkele klachten en het vermelden dat we de touroperator zouden contacteren, kregen ze een upgrade naar een andere kamer. Die kamer was wel mooi en comfortabel, met bubbelbad, al zat je daar wel nogal “in het zicht” (op je terras waar iedereen passeert). Voor kinderen is dit echt een paradijs: springkastelen, speeltuinen, zwembaden… Er zijn ook veel arcadegames aanwezig. Wel jammer dat je daar telkens extra voor moet betalen en dat toestellen soms niet werken nadat je geld hebt ingestoken. We waren er in mei 2026 en ondanks dat het hotel volgens het personeel volledig volboekt was, waren er steeds bedjes en tafels op het terras vrij. We hebben nooit moeten zoeken naar een bedje wanneer we na een uitstap terug in het hotel kwamen. Ze vragen ook geen stoelen te reserveren wat zeer fijn is. Het is ook fijn dat er binnenzwembaden zijn, want het zwembad water was nu in mei, zeker voor kinderen, wel echt veel te koud. Zelfs het water binnen was voor onze zoon van 4, maar net op het randje. Het was prima om even te zwemmen, maar niet voor een hele dag. Negatieve punten: De hygiëne laat echt te wensen over. Overal staan plastieken stoelen en tafels die eigenlijk allemaal zeer vuil zijn. Ook de strandbedjes worden niet goed proper gehouden en afval blijft regelmatig liggen. Het kunstgras dat op verschillende plaatsen ligt, oogt bovendien niet netjes en vuil. De snacks binnen de all-in formule zijn erg beperkt en weinig aantrekkelijk. Vaak gaat het om overschotjes van het ontbijt in een koelkast, ijs uit een vuile diepvries waar je bang bent om je kind een ijsje te nemen , droge hotdogs of pannenkoeken met choco. Hier zouden ze echt veel meer mee kunnen doen om een betere en meer “5-sterrenwaardige” ervaring te creëren. In andere hotels krijg je bijvoorbeeld verse pita gyros of andere warme snacks tussendoor. Het eten in het algemeen is oké, maar zeker niet bijzonder. Je merkt dat alles zo goedkoop mogelijk gehouden wordt. Je gaat niet met honger van tafel en er is voor ieder wat wils, maar verwacht je gewoon aan matig en zeer standaard, en niet echt warm, buffet eten. Ook de drankjes zijn vrij basic en stellen weinig voor. Samengevat: geen rampzalig verblijf, maar absoluut geen 5*-ervaring zoals geadverteerd wordt. Vooral gezinnen met jonge kinderen zullen zich hier waarschijnlijk wel amuseren, maar wie al wat meer reiservaring heeft en andere hotels gewend is, zal hier zeker teleurgesteld zijn. “
