“ Riad gekozen vanwege NL-talige eigenaresse. Bij aankomst wees ze ons aan de hand van een goeie kaart diverse routes vanaf de Riad naar belangrijkste bezienswaardigheden. En ook alle kleine poortjes etc. Deze kaart bleek goud waard in het doolhof van mn de Soeks en nergens verkrijgbaar dus... Heel veel tips ook musea, paleizen koffietentjes enz. Altijd beschikbaar voor vragen en tips. heel welkom gevoel.
Kamer was comfortabel en mooi gedecoreerd maar lag wat minder: aan het zwembadje maar dit ligt in een gangetje achteraf, dus niet aan de prachtige open tuin/patio kant. Kamer was ook erg donker; bij mooi weer geen punt want dan kun je in de tuin buiten gaan zitten (kan bij deze kamer niet) maar het was fris voor Marrakechbegrippen dus blij dat we een leeslampje hadden meegenomen. Mooie algemene ruimtes, schitterende tuin maar wel erg fris; het was moeilijk warm te krijgen met de airco en zelfs straalkacheltje. Echt buiten zitten zat er niet in daardoor maar ja het is zelden zo koud in Marrakech dus.. Ontbijt was prima, niet heel uitgebreid maar welk elke dag iets anders erbij en werd ook heel mooi geserveerd met echte servetten en tafelkleden. Locatie iets Noordelijk van het echte centrum maar alles lopend prima te bereiken. Leuk plein met restaurantjes vlakbij ingang van een sook, niet te toeristisch, in de buurt van de bankpinautomaat. Koop vooral een broodje bij de bakkerskraam dichtbij de Riad: alle koeken, cakes, broodjes voor slechts 20 cent! Alleen in de middag staan ze er.
“