Tivoli Alvor Algarve Resort (ex Pestana Blue Alvor) reviews

8,2
Fantastisch
7 reviews
100% beveelt ons aan

Toelichting reviews

Fantastisch
29%
Goed
54%
Gemiddeld
17%
Matig
0%
Slecht
0%
8,2
Locatie
9,4
Kindvriendelijk
8,8
Hygiëne
8,6
Faciliteiten
9,1
Decoratie
8,3
Personeel
8,0
Eten en drinken
8,8
Slaapcomfort
8,5
Prijs/Kwaliteit

Beoordelingen (7)

Sorteer
0 - 7 van 7 reviews
Van Hoeven
Laatst bijgewerkt: 8 mei 2026
Geverifieerd
8,0

Schitterend all-in hotel aan de algarve

Mooi hotel, van alle gemakken voorzien. Om bv aperol spritz te drinken zal je wel een upgrade moeten doen van 30 euro per persoon per dag op het bestaande all-in pakket. Dit was wel een tegenvaller en stond niet in de beschrijving van prijs vrij. Wij hebben de basis cocktails gedronken maar een aperolletje in de zon had wel fijn geweest. Houd daar dus rekening mee. In de april/mei vakantie was er volop ruimte in het hotel. Maar we hebben begrepen dat het in de zomer volle bak is en dat er dan niet genoeg ligbedden zijn. Kids club is echt top!

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 2 mei 2026
Geverifieerd
6,0

Resort leuk maar kamer minder.

Resort was mooi. Het personeel in de restaurants vriendelijk. Erg servicegericht, zoals Akashdeep. Omdat het een beetje koud was eind april was er weinig te doen met 2 pubers van 15 en 16. Irritant was dat er zaken in hotelkamer kapot waren, ik last had van stof ( kast geen deur maar gordijntjes) en dat er altijd iets ontbrak na schoonmaak. De ene keer geen toiletpapier en de andere keer te weinig handdoeken. Na een melding hierover stond er bij terugkomst 9 rollen toiletpapier demonstratief op elkaar gestapeld. De verduisterende deel van de raamgordijnen in de kamer hingen los, waardoor in de vroege ochtend licht naar binnen kwam. Dit is niet opgelost. De tuindeur ging niet open en als het uiteindelijk gelukt was kreeg je het niet meer dicht. Heel irritant als je even buiten wilde zitten of zwemkleding wilde laten drogen. Deze klacht is ook niet opgelost. Het eten was uitgebreid maar niet altijd lekker en veel van hetzelfde. Op de avond voor vertrek heb ik mijn ongenoegen geuit maar er was weinig begrip. En ik moest met mijn klachten maar naar waar ik geboekt heb. Na mijn verontwaardigde blik over hoe ze omgaan met klachten bood de manager ter compensatie 50% korting op de transportkosten naar de airport. Dit heb ik niet geaccepteerd, want dan nog was ik met een uber goedkoper uit.

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 13 juni 2025
Geverifieerd
10

Heerlijk ontspannen

Voor de derde keer daar geweest. Een fijne lokatie. Je hebt niet het idee van een megahotel omdat de kamers zijn onderverdeeld in laagbouw over een groot terrein. Goed personeel zowel buiten als binnen in de restaurants. Mooie en goed onderhouden zwembaden. Uitstekend dus!

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 28 oktober 2024
Geverifieerd
8,0

Mooi resort, mooie regio

Dit resort is heel mooi opgezet, echter heeft ondanks dat het vrij nieuw is toch wat achterstallig onderhoud. Tuintjes net niet netjes, her en der zou een likje verf geen overbodige luxe zijn, jammer dat zo een mooi resort niet perfect gehouden wordt. De kamer was netjes, ter plaatse hebben we een upgrade genomen naar een luxe familie kamer, zodat je een aparte slaapkamer hebt voor de kinderen en jezelf. Je hebt dan ook gelijk een grotere badkamer met een bad. We vonden het de meerprijs zeker waard. De kamer was schoon en werd goed bijgehouden door de week heen. Verder was het erg druk op het resort ondanks dat het niet vol was. Met goed weer was het handdoekje leggen om een plekje aan het zwembad bad te krijgen, en je moet geen hekel hebben om in rijen te staan, in de rij voor een drankje, in de rij bij het restaurant, overal wachten. Je kunt een upgrade boeken van €25 per dag per persoon om dan je drankje aan een priority bar te halen zonder rij. Een beetje een Disney land concept op een resort. Het eten en drinken was top, er was veel aanbod, prima eten, en dag en nacht kon je wel ergens wat eten of drinken. Ook werden er A-merk sterke drank geschonken en geen goedkope alternatieven, ook was het personeel niet flauw om royaal in te schenken. Verder hadden ze een mooie selectie met lekkere Portugese wijnen. Wel leek er continu wat onderbezetting te zijn in het personeel, waardoor die allemaal wat verliepen. Tijdens het diner waren glazen op, of konden tafels niet afgeruimd worden terwijl mensen stonden te wachten. Ook waren koffie automaten vaak leeg. Het lijkt een beetje onderdeel van het concept te zijn om te beknibbelen op onderhoud en personeel. Verder hadden we een auto gehuurd en zijn we veel van het resort geweest om de omgeving te verkennen, en ik moet zeggen dat dit een hele mooie bijkomstigheid is van de Algarve, mooie stranden, leuke excursies, en vriendelijke mensen. Ook zijn de prijzen in de Algarve tov Nederland erg goedkoop, koffie met een gebakje is €2, restaurants zijn goed te betalen.

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 30 september 2024
Geverifieerd
8,0

Super hotel maar geen 5 sterren

Mooie fijne kamers, vriendelijk personeel. Eten was erg goed veel keuze en goed van smaak. Heerlijke cocktails. Fijne ligging met loopbrug naar het strand. Maar door de massaalheid en hoeveelheid van gasten redden ze het niet tot 5 sterren, en dit was ook nog eens niet in het hoogseizoen.

Verstegen
Laatst bijgewerkt: 25 september 2024
Geverifieerd
8,0

prima hotel met te weinig personeel

prima hotel , alles was er alleen overal rijen mensen die stonden te wachten op drankje , qa eten 2 super restaurants wel reserveren , het algemene restaurant was niet veel , ontbijt matig , avond eten ook matig

Anoniem
Laatst bijgewerkt: 19 september 2024
Geverifieerd
10

Helemaal top!

Het resort is helemaal super, schoon, groot en goed verzorgd