Prima appartement
“ Wij waren al bekend met het Real Marina Hotel in Olhao. Deze keer boekten wij een appartement in de naastgelegen flat met half pension in het hotel. Het betreft een zeer ruim appartement zeker als je met z'n tweeën bent. Met 4 personen moeten er twee slapen op een bedbank en dat lijkt minder ideaal. Twee toiletten waarvan 1 met badgelegenheid was fijn maar douchen in een badkuip is altijd oppassen om niet te vallen. Er is een zeer ruime keuken met een waterkoker die aan vervanging toe is en een in ons beleven erg ouderwetse filterkoffie machine. Dat had ik kunnen weten want het staat op de foto's. Er is ook een ruim balkon waar pas later in de middag de zon schijnt. De TV is een ramp - voor mij -. Ik kreeg de door mij meegebrachte Chrome Cast niet werkend - dat ligt vast aan mij - en er is ook geen BVN kanaal, hoewel dat ook niet alles zaligmakend is. Gedurende ons verblijf keken wij dus NL tv met Ziggo-go op de iPad. Gelukkig was wi-fi daar snel genoeg voor. Helaas was het zwembad op het dak niet toegankelijk. Dat hadden wij best willen zien en gebruiken maar door slecht weer in het voorjaar was dat blijkbaar niet veilig. Wij konden desgewenst wel gebruiken maken van het zwembad van het hotel maar met je handdoekje over straat naar het hotel zagen wij toch niet zo zitten. Het ontbijt in het hotel was als altijd prima verzorgd. Het diner was ook niet slecht maar met een beperkte kaart. Sommige items op die kaart kan je bij halfpension niet bestellen - te duur?- Dat maakt het lastig en gedurende 10 dagen verval je dan in herhaling door te weinig variatie. De eerste dag bestelden wij Zeebaars. Die was droog/doorgebakken een 5 sterrenhotel onwaardig. Het garnituur bij alle gerechten is voldoende maar niet omvangrijk- een beetje "Nouvelle Cuisine". Dat is als je gedurende de vakantie niet veel te zwaar wil worden wel "handig". De bediening was voortreffelijk. De dame die daar de leiding heeft herkende ons zelfs van een 2 jaar eerdere boeking en voor alle duidelijkheid wij zijn rustige mensen, misdragen ons nooit en uiten nooit kritiek op hoge toon. Als wij nog een keer die kant op gaan zouden wij weer kiezen voor Real Marina Residence of in het hotel zelf. “




